Wednesday, January 27, 2010

Khilaf seorang Hamba...

kadang kala..
aku terasa seperti kehilangan sesuatu...
kadang kala..
aku terasa seperti kekurangan sesuatu...
& kadang kala...
aku terasa seperti kepincangan sesuatu...

mengapa?
mengapa ini yang harus aku rasai??
mengapa ini yang harus aku lalui??
& mengapa ini yang harus aku tempuhi???

Ya Allah...
dugaan ini ku rasakan amat berat sekali...
dugaan ini kurasakan tidak mampu untuk ku tanggung lagi...
& dugaan ini benar-benar menguji kesabaranku...

Ya Allah...
apakah ini ujian yang tertulis untuk ku???
apakah ini yang harus aku hadapi???
& apakah ini yang harus aku renangi???

Ya Rabbi...
sungguh, aku sudah tidak sanggup untuk terus berdiam diri...
sungguh, aku sudah tidak sanggup untuk berhadapan dengan semua ini...
sungguh, aku sudah tidak kuat untuk menanggung perihal ini lagi...

Sahabat...
pertemuan kita tiba-tiba..
perpisahan kita juga tiba-tiba tanpa aku mengetahui apa sebabnya..
apa salah diri ini sehingga kau sanggup membuang diriku dari lipatan hidupmu??
apa khilaf diri ini hingga kau sanggup membenciku sedemikian rupa??

tabahlah wahai hati...
tabahlah dalam meniti hari-hari mendatang...
hanya satu harapanku...
agar kita akan terus menjadi sahabat seperti dahulu...
doaku agar kita dapat kembali menjadi teman, sahabat dan rakan...

No comments:

Post a Comment